29 Mayıs 2018 Salı

Yağlı Saçlardan Kurtulun! Yağlı Saçlardan Kurtulmanın 5 Yolu

Selamlar! 

Yıllardııııır yağlı saçlardan çok çekmiş biri olarak bu yazının başına oturdum. İlkokul yıllarıdan beri yağlı saçlarımla çok uğraştığımı biliyorum, yıllarca çözü yolu aradım blog hayatıa başladığımdan beri daha çok ürün denedim ve bunu minimuma indirme yollarını buldum!




1. HER GÜN YIKAMAYIN!

Eeen temel maddedir kendisi... 

Herkesin doğru sanıp yanlış bildiği şeylerden biri yıkadıkça yağların azaldığına inanmak ( ben de yıllarca böyle düşündüm) fakat ne yazık ki öyle değil... Saçını kendi yağına alıştırmak çok önemli her gün yıkayıp bu dengeyi bozduğumuzda saç her seferinde bir tık daha fazla yağlanacak ve daha çok yıkama isteyecek bu duru hem sizi hem de saçlarınızı oldukça yıpratacaktır. Ben her zaman saçlarının yıkandıktan bir sonraki günkü halini daha çok sevmişimdir daha doğal daha az kabarık ve dinlenmiş bir görüntü.

2 günde (daha çok bile olabilir) yıkamaya dikkat edin bir süre sonra saçınızdaki hem yağlanma hem de güzelleşme farkını çok daha iyi göreceksiniz. Saçlarımız için en besleyici şey olan kendi yağına biraz izin vermek gerek.


2. YIKARKEN DİPLERİ FAZLA ZORLAMAYIN

Yine yıllardır doğru bildiğim bir yanlışla karşınızdayım. Sanki dipleri daha çok resmen kazıyarak yıkadığımda daha etkili olacağını düşünürdüm fakat baya yanlış bir durummuş bu. çünkü dipleri zorladıkça içerdeki yağı daha çabuk ortaya çıkararak daha hızlı kirlenmesine neden oluyormuşuz. 
Bu yüzden dipleri yıkarken daha nazik fazla zorlanmadan yıkamakta fayda var. uzun veya kısa sürede bunun faydasını göreceksiniz. 


3. ŞAMPUAN SEÇİMİ 

Kozmetik firmalarının mağduruyuz adeta yağlı saçlılar olarak. Birkaç yıla kadar nerdeyse piyasada hiç yağlı saçlılar için şampuan yoktu ve mecburi kuru, yıpranmış saçlar için onarım için vs olan şampuanları kullanıyorduk ki onlar da yağlanmanın baş yapıdır. Demem o ki öyle şampuanlardan uzak durun! 

Şu sıralar piyasada yağlı saç dostu bazı güzel şampuanlar var onları denemenizi öneririm. bir önceki yazımda bunlardan birinden bahsettim. Bakabilirsiniz( oldukça memnunum)

4.SAÇ KREMİ, MASKE VE YAĞLARI DİBE SÜRMEYİN 

yağlı saçlar için şampuan kullanıyoruz evet ama onlar da saç uçlarını bir güzel kurutuyor ya da kolay taramaya ihtiyacımız var böylece yan ürünlere sarılıyoruz. Bunlar yağ olur maske olur saç kremi olur( ben saç kremi pek kullanmam) Bunlar için ennn altın kural diplere hatta üst kısımlara getirmemek. Zira yağdan kurtulmuş saçlarımızı bir daha yağlandırmak istemeyiz. Sadece uçlara az miktarda kullanmak bizim için iyi olacaktır. Benim tavsiyem ıslak saça uygulanan ürünleri kullanmak çünkü kuru saça yağlı ürünler kullanarak saçlarımızda daha hacimsiz daha yağlı bir görüntüye sebep oluruz.


5. KURU ŞAMPUAN HAYAT KURTARIR

Sınav zamanı olsun bir yere gittiğimde olsun gerçekten kurtarıcım. Baktım yağlandı hacimsiz görüntü geri geldi heemmen uyguluyorum yeni yıkanmış gibi bir görüntü. HARİKA! fakat uyguladığınız günün akşamı yıkamanızı öneririm ertesi gün saçma bir görüntüyle karşılaşabilirsiniz çünkü.
Piyasada çook güzel kuru şampuanlar var oldukça başarısız olanlar da. Bu işin ustası Batiste tabii ama fiyatı yüksek derseniz ki ben öyle diyenlerdenim Urban Care in kuru şampuanları da şu işte başarılı.  



Benim aklıma gelenler bu şekilde uzun tutup sıkıcı olmak istemem. sonra görüşmek üzere...


Instagram:@Selinblog

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder